Kenen sisältöä markkinoit?

Sisältömarkkinointia on harrastettu kauan ennen kuin käsite tuli muotiin.

Ahkerimmat konsultit ovat  aina tehneet kirjoja. Nykyisin he tarjoavat sisältöä myös netissä.

Vapaamatkustajiakin on ollut aina. Tähtiluennoitsijaksi tähdännyt typerys oli aikanaan kopioinut seminaariesityksensä arvostetun liikkeenjohdon konsultin uutuuskirjasta. Jopa otsikko oli sama kuin kirjan nimi. Kalvoissa tai puheessa ei edes vilahtanut sen henkilön nimi, jonka työllä esiintyjä yritti ratsastaa.

Pidän Facebookissa kirjoituskoulua. Jotkut ovat kuulemma silloin tällöin napanneet sieltä oppejani kirjoitusvirheineen kaikkineen omiin nimiinsä.

Ovatkohan tavat siistiytymässä? Päivitykseni oli lähtenyt jakoon seuraavin saatesanoin:

”Kirjallisessa muodossa asiakkaan kohtaaminen on todellinen taitolaji. Kirjoituskoulusta saa kullanarvoisia vinkkejä ja Magnificosta käytännönläheistä valmennusta niiden tuomiseksi asiakaspalvelun arkeen.”